Regulamin Mistrzostw - Przewidziane Konkurencje:Mistrzostwa Mechaników Samochodowych Chojnice 2010
Część teoretyczna:
(Drużyna wyznacza 2 zawodników) do rozwiązania pytań testowych.
Część teoretyczna składać się będzie z 40 pytań testowych, w których odpowiedź poprawna jest tylko jedna. Na każde pytanie przeznaczona jest jedna minuta. Czas trwania testu łącznie 40 min.
Zasada punktacji: Za każdą poprawną odpowiedź drużyna zdobywa jeden punkt.
(Maksymalna liczba punktów do zdobycia 40 pkt)
Część praktyczna:
Część praktyczna mistrzostw składać się będzie z 5 konkurencji
1. Dojeżdżanie do przeszkody (Drużyna wyznacza 1 zawodnika)
Należy przejechać z punktu A do punktu B rozpędzić pojazd i gwałtownie zahamować. Zwycięża ta drużyna, która zatrzyma pojazd najbliżej przeszkody. Pedał hamulca wolno nacisnąć tylko jeden raz. Powtórne naciśnięcie spowoduje brak punktów w tej konkurencji. Konkurencję zawodnik wykonuje z zapiętymi pasami .
2. Test Stewarda (Drużyna wyznacza 1 zawodnika)
Jazda z piłeczką w miseczce na masce samochodu. Slalom wykonuje zawodnik. W momencie gdy piłeczka wypadnie z miseczki należy zatrzymać pojazd, wysiąść, włożyć piłeczkę do miseczki, wsiąść do pojazdu zapiąć pasy i kontynuować jazdę. Po dojechaniu do mety piłeczka musi znajdować się w miseczce. Konkurencję zawodnik wykonuje z zapiętymi pasami. Zwycięża ta drużyna, która uzyska najlepszy czas.
3. Slalom samochodem na trolejach (Drużyna wyznacza 1 zawodnika)
Należy przejechać trasę slalomu nie dotykając pachołków. Za każdy dotknięty pachołek drużyna traci 5 sekund do czasu przejazdu trasy. Zwycięża ta drużyna, która uzyska najlepszy czas.
4. Bieg z kołami (Drużyna wyznacza 2 zawodników)
Zawodnik bierze dwa koła w ręce i biegnie wyznaczoną trasę. Gdy wróci na linię startu przekazuje koła koledze z drużyny. Drugi zawodnik biegnie wyznaczoną trasę. Gdy drugi zawodnik wróci na linię startu przekazuje koła swojemu poprzednikowi. Każdy zawodnik pokonuje trasę dwukrotnie. Zwycięża drużyna, która uzyska najlepszy czas.
5. Wymiana koła (Drużyna wyznacza 1 zawodnika)
Konkurencja rozpoczyna się od wysiadania z pojazdu. Zawodnik wysiada, zakłada kamizelkę odblaskową, rozstawia trójkąt, wyjmuje koło zapasowe, wyjmuje lewarek, zmienia koło, chowa lewarek, chowa koło zapasowe, składa trójkąt zdejmuje kamizelkę odblaskową, zamyka bagażnik, wsiada do pojazdu. Czas zaczynamy mierzyć od momentu otwarcia drzwi a kończymy momencie zamknięcia drzwi. Zwycięża drużyna, która uzyska najlepszy czas.
Zasady punktacji w poszczególnych konkurencjach:
I - miejsce 8 pkt.
II - miejsce 5 pkt.
III - miejsce 3 pkt.
IV - miejsce 0 pkt.
(Drużyna może zdobyć w części praktycznej 40 pkt)
Kolejność uczestnictwa w poszczególnych konkurencjach ustalona jest według uzyskanego wyniku w poprzedniej konkurencji. Jako pierwsza staruje drużyna która uzyskała w poprzedniej konkurencji najlepszy wynik. Pierwszą konkurencję rozpoczyna drużyna, która uzyskała najlepszy wynik z testu wiedzy teoretycznej.